lördag 24 januari 2009

Bli rik på låtsasvärldar...

.
Igår när jag kom hem från middag på stan med styrelsen satt jag i vardagsrummet och slösurfade lite. Peter satt på kontoret och spelade Entropia Universe, en låtsasvärld där man spelar med och om riktiga pengar. Man är ute och jagar monster, åker upp i rymden och pangar rymdisar osv.

Rätt var det var så hör jag *WHOHOO* *NÄÄÄHAAA* *WOOOW* och lite *ÅÅÅÅHHHH* från datarummet. Jag förstod genast vad det var frågan om.... P hade fått en loot (ja det heter så när man har skjutit ett monster och dom har "tappat" nåt värdefullt. Det här monstret i fråga var väldigt givmilt. Det gav en loot på runt 27 230 ped (som pengarna heter som man spelar med. I vår riktiga värld är dom där pedden värda runt 22 000 svenska riksdaler.

Tro nu inte att vi är "rika" för givetvis måste dom här pengarna köpas nya fina gevär, ammunition, rustning etc... Men den dagen P beslutar sig för att lägga ner spelandet och säljer sin figur så kan han plocka ut runt 70 000 - 80 000 kronor. Men eftersom detta är P:s största hobby (förrutom mig o Leo) så lär vi nog få vänta ;). Men denna VINST innebär att P kan spela med gott sammvete i nån månad utan att pytsa in så mycket som ett öre...

Hmmm, man kanske skulle pröva spelet....

1 kommentar:

Anonym sa...

Neeeeej Tytti! Vi måste vara starka och stå emot ;) Vi vet väl båda två hur det är att "leva i skuggan av Project Entropia", haha. Hoppas du o alla dina killar mår bra i alla fall! Kram