söndag 18 januari 2009

Dopet

Om 13 minuter ska jag gå och lägga mig. Min kropp är helt slut. Det har varit en otroligt intensiv dag men ack vad härlig. Allt har flutit på enligt planerna och Leo Elis Olsson har skött sig bättre än vad hans päron nånsin hade vågat hoppas på.

I kyrkan satt han snällt i sina faddrars (Tanja och Tobias) knä, sjöng med i Psalmerna, åt på banden på klänningen och bara var mysig. Peters lillebror Alexander sjöng Teddybjörnen Fredriksson och Det gåtfulla folket (tack Alex för att du gjorde Leos dag speciell). Jag kan väl berätta att jag inte var den enda som hade tårar i ögonen när han sjöng.

Efter dopet for vi iväg till lokalen vi lånat och dukat upp i förväg (tack mamma och Tanja). Vi var 28 personer som åt Pastasallad och Kaffe o tårta till efterrätt. Själv behövde jag inte bryta mitt nyårslöfte då jag inte äter gräddtårta i vanliga fall heller. Leo sov en stund för att sen mingla loss ordentligt med alla som var där på hans dag.

Presenterna han fick var väldigt fantasifulla och roliga, han fick bl a en brandbil (typ Bobbycar) av farfar med familj, en bildbok med bilder på familj och djuren från farmor, möbler (bord och stolar av mormor, svenska flaggan med födelseinfot på foten av gammelfarmor, morbror med familj och det som fick mig att tåras i ögonen var en stol som jag haft när jag var liten som min älskade syster restaurerat och målat om till vit med en blå prinskrona på. Han fick massor av saker mer men det berättar jag om mer när jag fotat sakerna....

Tack farfar och bonusfarmor Carina, farmor och bonusfarfar Kjell, mormor, moster och alla ni andra som hjälpte till att göra dopfesten till en mycket speciell dag för oss. Ni är guld värda.

En trött kille har däckat i skrubben efter kyrkan...
Dophäfte där vi hade med lite fakta om namnen, hur vi tänkte, en dikt, etc...

Servetten som var vikt som en skjorta som Bonusfarmor Carina gjort...

Dukningen...

3 kommentarer:

Saga sa...

Det låter som en fantastiskt fin dag! Vilket minne med sångerna, filmade ni?! Fika snart?! Puss till den lilla gosiga killen ;)

Anonym sa...

Vilken fin dukning! och en helmysig dag har ni haft förstår jag. Ser fram emot telefonrapport :)

Undrar precis som Saga *pekar uppåt* om ni filmade.

Kram

Saga sa...

THANX! Imorgon kanske, morgonfika ... M ska köra in till stan vid halv nio så om ni är uppe med tuppen ;)