torsdag 29 januari 2009

Nytt jobb?

.
*note to self*
Vik inte in ren tvätt med en nymatad unge i bärsele med spyöppningen mot den rena tvätten!

Jag är SÅÅÅÅ sugen på att hitta på nåt nytt o göra. Alltså jobbledes menar jag. Jag har varit på ICA i snart 9 år och det känns som det räcker. Det ger mig inte tillräckligt med stimulans längre. Jag har i några dagar gått o grubblat över vad jag skulle vilja göra och kom bara fram till att jag inte kan göra nåt jag vill göra utan att plugga och sen även tjäna mindre än vad jag gör idag.

Hade jag fått "börja" om min karriär så hade jag nog läst till sjuksyrra med nån spännande inriktning. Jag beundrar syrror och jag beundrar min alldeles egna syrra som är just sjuksköterska. Jag vill ha ett jobb där jag träffar människor, jobbar med människor och tar hand om människor. Kanske hade lärare passat mig också... jag vet inte. Jag gillar barn, dom är ju så kul att umgås med. Tänk om vuxna vore hälften så spontana och ärliga som ungar är.

Men som sagt... jag känner inte att jag har tid, ork eller råd att börja plugga nu så jag får lura vidare på vad jag kan sysselsätta mig med i framtiden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske kan bli dagmamma?

Saga sa...

Det är farligt att gå hemma. Man kommer på så mycket som man vill göra & förändra!

Anonym sa...

Dom flesta utbildningar finns som distans och deltid. Inte dumt om man vill studera men samtidigt kunna jobba och ha lite pengar i plånboken. Drömmar är till för att förverkligas! Kram