söndag 4 januari 2009

Äntligen hemma


Då var ensamtiden ("äntligen") slut för denna gången. Jag njöt nog mest av att sitta i bilen och bara vara i mina egna tankar, lyssna på lite radio och filosofera. MyDog (Satu, stor hundutställning i GBG) var som det brukar. Trevligt att träffa vänner och bekanta, gosa med jyckar till höger och vänster. Köpa en svindyr kopp kaffe 22 kr i pappersmugg *tappa hakan*.

När Aussiena var klara med sina bedömingar så hade klockan runnit iväg och längtan blivit för stor så jag åkte hem. Således blev det ingen shopping alls för mig. Skulle ha köpt Aussiekalenderna men det glömde jag bort i mitt längtanstillstånd.
Väl hemma så hade det lilla trollet mage att ligga och sova. Men jag skramlade lite extra i köket så att han vaknade.

Lycka är att få krama om sitt barn som man varit ifrån några timmar!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte nöjd med din blogg :( Den är jättefin men man får skriva i sin adress + namn VARJE gång och jag är född lat så det gillar jag inte. Nu hade jag dessutom skrivit ett inlägg (+namn och adress) och så försvann det bara *suckar* Skrev väl ungefär så här:

Jag tror att man blir en ÄNNU bättre mamma om man har lite egentid då och då. Att längta är bra.

Kram

Livet i Fastarp sa...

Vad fin ny blogg. I like! :)

Tytti sa...

Annelie: Om du också går över till blogspot så slipper man skriva in sin adress varje gång *komsikomsi*

Det jag gillar mest är att man inte behöver ha publicerat sina bilder innan man lägger in dom i bloggen.

Kram