tisdag 27 januari 2009

Tarrak dålig i magen??

.
Vet inte om jag vågar skriva det här med risk att "uppfödartanten" ;) läser, men jag chansar.

Tarrak har varit lite risig i magen i ett par dagar. Så inatt när Peter vid halv ett påpekade att min hund nog mådde dåligt då han tassade runt och slickade sig om munnen. Släppte ut honom i trädgården där pinkade för att sen vilja in igen. Sååå vi gick in och då fortsatte tassandet och smackandet och hans mage gjorde konstiga ljud ifrån sig. Hmmm, slutsatsen jag drog var att det var bäst att gå ut innan han färgade om golven.

Nu är det ju inte så väl att han gör nr2 vart som helst så vi fick snällt traska bort till bajsängen. Där skuttade han glatt omkring skvättandes och nosandes. BAAAAAAJSAAAA ropade jag lite tyst för att inte väcka alla grannar... Han tittade på mig och gick och kissade. BAAAAAJSAaaaa.... Men nä, han tänkte inte göra det så surmulet traskade jag hem med honom igen. In i sovrummet och av med kläderna. Hans mage lät allt annat än bra. Men då slog det mig.... JAG HAR MISSAT ATT GE HONOM KVÄLLSMAT!!!

Så det var bara att gå ner i källarn, skopa upp mat, hälla på lite filmjölk som kompensation för det missade målet och ett VASSEGOOO. Sen kunde hela familjen lägga sig och somna så gott.

Så snälla uppfödarn... jag lovar och svär att aldrig glömma ge honom mat igen bara jag får behålla honom!

3 kommentarer:

Anonym sa...

En anledning till att katter är bättre än hundar: de säger till när de vill ha mat. Inte en chans att man glömmer bort kvällsmaten för Rasmus inte, haha!

Fascinerande också hur många inlägg i en blogg som kan handla om bajs... ;)

Tytti sa...

Bajs is the shit *skrattar åt min vitsighet*

Anonym sa...

Möjligtvis att jordens undergång skulle få oss att glömma bort att ge Lova mat. Annars inte en chans...tycker hon att det gått på tok för länge så springer hon med uppspärrad ögon fram och tillbaka mot fodertunnan. Går inte att missa :D