söndag 11 januari 2009

Ensam hemma...

Ett litet steg mot förändring. Jag pratar om gårdagens frisörbesök. Jag talade om för Anna att hon inte fick vara blyg utan klippa rejält. 20 cm är väl rejält men jag hade lätt kunnat tänka mig mer. Frisyren är den samma som förrut men mycket kortare. Nästa gång SKA det jäklar med bli en ändring som heter duga. JAG ÄR REDO. Bilder kommer när jag gjort iordning morgonrufset för nu är det inte nåt vidare vackert.

Före bild:

Igår kväll var jag och Leo hemma själv (Pia och Selma kikade förbi och satt och snackade skit ett par timmar) då Robin som vanligt var ute på vift och pappan för ovanlighetens skull också var ute på vift. Hans fd chefer hade bjudit ner honom till Göteborg för lite bubbel, mat och hutlösa mängder med alkohol. Nu vet jag inte riktigt hur hutlösa mängder det blev då vi inte pratade när P kom hem på morgonkvisten, försökte nämligen få Lill-troll att somna om. Men han verkade städad i alla fall.

Jag har sovit uruselt vilket jag alltid gör när min flock inte är samlad. 3-4 timmar har det på sin höjd blivit. Det var nog en utlösande faktor till att jag satt här och grinade nyss när jag läste om Kicki och Mats som fått hem Molly igår. Jag känner inte Kicki och Mats men Molly har jag ju träffat och jag vet hur mycket Riitta gillar henne. Så jag önskar dom all lycka til med den lilla ulltussen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en äkta vallhund Tytti som vill ha ordning på flocken :) Lova hälsar till brorsan och säger att nu hon "Tarrak-frisyr" (toffsar bakom öronen) för matte har tappat bort effilersaxen :D

Saga sa...

Åhhh vad lång tid det tar att göra i ordning det där burret, måste vara en märklig frisyr ;)