torsdag 15 januari 2009

Linssoppa och Biaffar

Idag har jag och Leo varit och hälsat på Satu. Vi blev bjudna på Linssoppa. Det är nog den sista soppan jag trodde jag skulle gilla men det var otroligt smarrigt och absolut något som kommer att lagas här hemma. Det var ju så enkelt också, recept finns på Satus sida.

Min gudson var även han hemma och tänk att den lille pojkspolingen fyller 18 i mars. Det gör ju mig.... jättegammal! Jag körde ner honom till stan där han skulle på körlektion... men jisses, ska den lille pojken köra bil, det var ju nyss han slutade med blöjor *är en riktig tant*.
Det var kul att tjöta bort en stund om gamla och nya minnen... Så tack för trevligt sällskap och god lunch!

Imorrn ska jag o mor "reka" lokalen där vi ska ha dopkaffet på söndag. Pratade med far min tidigare idag och det visade sig att han ramlat och slagit sig och inte kan komma på dopet... men det är sånt man får räkna med när det gäller vissa pappor. Han är min BIAF-pappa.

3 kommentarer:

Saga sa...

Gah! Vet fortfarande inte hur man länkar *trögo*

HJÄLP?!

Saga sa...

Jooo jag kan *mallig*

Anonym sa...

Klart att trollungen älskar att titta på det finaste som finns, d v s prinsen. :)

Den där soppan får nog jag också ta och pröva. Är sååååå less på allt "gammalt vanligt" som jag lagar, så mitt intresse för matlagning har sjunkit under nivån för "ûbertråkigt". Men nya skojsiga (och goda) recept borde kunna få fart på intresset, åtminstone tillfälligt. ;)

Ha det - kram.