torsdag 8 januari 2009

Förbannade sötsug...

Sånt här äter jag inte längre...

Och inte sånt här....

Så varför i helvete är jag så förbannat sugen på sånt hela tiden. Jag är sugen på det mesta som är sött. Jag har inte ätit något sött sen nyårsafton och nu verkar abstinensen ha nått sin kulmen. Godiset ser så gott ut så jag funderar på att slicka lite på skärmen för att få en liten "smak" av det goda.

Det som håller modet uppe just nu är väl att vågen hamnade under 68 kg strecket idag för första gången på riktigt länge *jublar lite halvdant*

JAG VILL HA GOOOOODIS!





7 kommentarer:

Anonym sa...

Men snart är det helg. DÅ får du väl ändå äta...lite i alla fall?? För i så fall är det lördag om "bara" 31 timmar och 16 minuter! Håll till godo! ;)

Saga sa...

Härda ut! Det går över och ät för guds skull INGET på lördag för då är du tillbaka i samma helvet igen! Jag lider oxå utav det där sötsuget, blir galen! Ta en morot! Tänk på din målbild! Du behöver inget godis, gör du bestämmer över dig och din hälsa INTE suget! Så det så ;) Bra va *haha*

/ Din coach

Anonym sa...

ääh.. Skärp dig.. Det ligger sockerärtor i kylskåpet som jag köpte häromdagen.. Dom är jättegoda... annars i lådan till höger finns morot...

Det ligger blodapelsin och banan i vardagsrummet...

;)

Tytti sa...

Hey vilken härlig pepp det var här!

Martina: Nope, inte ens lördag!
Satu: Tack Coachen!
Peter: Bananen uppäten :P.

Kram

Anonym sa...

I somras slutade jag ju med gott....och sen när jag tillät mig själv att smaka var det inte ens gott *lovar* så stå på dig. Äter fortfarande nästan inget godis, mina jobbarkompisar är chockade. De är ju vana vid att jag har väskan full i godis när jag ska jobba på nätterna...men inte nu :)

Kram
PS: Nu släpper din blogg in mig - tack :)

Anonym sa...

Smart å titta på sådana här bilder Tytti när du är godis sugen!!!Gå ut å titta om du hittar gul snö som du kan äta! Såg nämligen detta på "Kossan.se", prova :-)
Ingo

Anonym sa...

Det sägs att äppelcidervinäger ska dämpa sötsuget. Det lär också öka ämnesomsättningen. Så om du har det hemma, blanda 1 del äppelcidervinäger med 10 delar vatten och drick mellan måltider.
Funkar det så är det ju bra och funkar det inte så är det i varje fall inte skadligt. ;)