torsdag 29 januari 2009

Ont i mammahjärtat....

.
Min stora lilla bäbis har börjat kampsporta. Och det är inte vilken kampsport som helst utan MMA. Vet inte riktigt vad det står för men det är den där hemska varianten där folk praktiskt taget slår ihjäl varandra. Typ ultimate fighting fast värre.

Sporten är nästan den enda sporten jag föraktar och den har R valt att börja. Jag hoppas att han inte tycker att det är kul och slutar snart. Idag var första träningen och han ser helt slut ut. Jag är väldigt nöjd med att han har börjat röra på sig men kunde han inte valt något roligare. Han kunde ha börjat simma, gymma, spela pingis eller nåt annat lite mer stillsamt där man inte åker på däng!

Men men... han är ju så pass stor nu att han faktiskt bestämmer vissa saker själv och just nu har vi en jättehärlig relation där han vågar berätta saker för mig som ungar i den åldern kanske inte gärna berättar för sina mammor så jag ska inte tjata på honom för mycket. Men han är ju fortfarande min lilla bäääbis som jag älskar och vill allt gott....

8 kommentarer:

Saga sa...

Åhhhh så jobbigt! När man vill "lära" dom vad som är rätt & fel, man vill att dom ska göra dom "rätta" sakerna men härda ut och det förstärker er redan härliga relation! *plåster på såren*

sonja the one and only sa...

ja alltid kul att göra ngn annan glad för en stund.

Ja d där mammahjärtat kommer nog värka många gånger skulle jag tro. man vill ju inte att dom ska göra farliga saker o åka illa ut. Men e säkert coolt för en kille i hans ålder. kanske klingar bättre än pingis.

Skönt att ni har en sån fin relation hoppas på att jag oxå får d när mina växer upp.

trevlig helg på dig med

Anonym sa...

Äsch, en Robin klarar allt, vet du väl! ;)
Jag vet när min Robin började med Kickboxing *suck*. Jag var INTE glad om jag så säger... Men i dag är han instruktör, jobbar på gym som instruktör i alla "discipliner" och har inom kort licens som privattränare. Så det är inte alltid som det är en "galen" väg. ;)

Och du - nu finns det en utmaning som ligger och väntar på dig i min blogg. En annorlunda och kul en. :)

Ha det - kram.

Anonym sa...

ja, inte är det lätt alla gånger att vara en förståndig och lite orolig mamma. robin är en klok pojke så det kommer nog att bli bra med MMA...hoppas jag *biter på naglarna*.....min lilla lobbin :)

Saga sa...

Ja men lite snuva har ingen dött av *gaaah* så uttråkad!!! Förbarma dig ;) okej okej, lilleman vill vi ju inte smitta ner dock. En annan gång *sucka*

Saga sa...

och du, nu är dom slut!!! Välkommen en annan dag ;) men du nyfiken på vågen juh! HUR går det?! KRAM!

Anonym sa...

72kg

Tytti sa...

Ingemar eller anonym som du även kallar dig... Du måste äta upp dig lite ;)

Satu: Vågen säger 66,4 kg idag! Har fastnat i 66 kilos träsket, och det är förmodligen för att jag lovat mig själv en chokladkaka när jag kommer ner på 65 kg :P.