måndag 5 januari 2009

Ryckningar??

Hjälp!!!
Jag har konstiga ryckningar i mitt pekfinger. Detta är ett fenomen som återkommer då och då och det är inte alltid pekfingret utan kan vara tummen eller lillfingret likväl. Det kommer när jag håller handen still. Det känns ungefär som när man blir slagen på knät för att testa reflexerna. Den lever liksom sitt eget liv.

Nån som fattar? Nån som vet vad det är? Har ingen lust att ringa sjukvårdsupplysningen för att fråga om ryckningar i fingret *skrattar*. Ska fika med min syster som är en just syster imorrn så jag får väl fråga henne...

Detta var nog det mest intressanta inlägget jag gjort någonsin :P.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog någon slags "överslag" i muskelsystemet (tics) och säkert inget att oroa sig för; har hört att en majoritet av mänskligheten drabbas av det någon gång i livet. En del får det mer eller mindre permanent från start (Tourettes syndrom), medan andra kan få det högst tillfälligt. Själv kan jag periodvis får det i ena ögonlocket. Jag LOVAR att det ser dumt ut. ;)
Yes, det är den pajen vi fick när vi var där innan MyDog för två år sedan (tror jag att det var - eller var det kanske tre?). Jag mejlar receptet till dig.
Ha det!

Anonym sa...

Oj oj oj...vad jag har missat mycket här...
Det var inte alls länge sen som jag var inne på den gamla bloggen å kollade men då hade det inte hänt nåt men här!!!! Snacka om nytändning!!!!
Det var jättekul att träffa dig igen i söndags, det var väl första gången utan runda magen tror jag... Ert lilla troll är (som jag bara har sett på bild ännu) ljuvligt söt!!!
Å Tarrak får vi inte glömma, han är underbart stilig!!!
Ha det så bra!!! Hoppas att vi ses snart igen!!!
Massa kramar Linda, Jojje och Milou.