torsdag 15 januari 2009

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Agnetha och utmaningar gillar vi ju!

Regler för utmaning är som följer:
Länka till den som utmanat dig/där du hittade listan, svara på frågorna, och (om du vill) utmana fem andra bloggare! Det kan också vara lämpligt att meddela dem att de är utmanade.

Tre yrken du drömde om när du var yngre?
Lastbilschaufför (tänk att få sitta o äta, röka och lyssna på country dagarna i ända)
Brandman (jag var en riktig tomboy när jag var liten)
Kontorist (gillade att greja med papper och häfta och klämma)

Tre yrken du skulle vilja prova på?
Djurskjukvårdare
Sjuksjöterska
Läkare

Tre yrken du inte skulle vilja ha?
Lärare
Lastbilschaufför
Bagare

Tre språk du skulle vilja kunna?
Tyska
Spanska
Isländska

Tre länder du vill besöka (som du inte tidigare varit i), och varför?
Island (för att se den otroligt vackra naturen)
Thailand (semester, semester, semester)
Tanzania (det är en dröm jag måste uppfylla nångång, vill åka på safari)

Tre platser/områden i Sverige du skulle vilja besöka (som du inte tidigare varit på)?
Gotland
Är enda stället jag rent spontant kommer på...

Tre svenska platser/områden du varit på och vill återvända till?
Stockholm
Marstrand
Varberg

Tre platser i Sverige du skulle kunna tänka dig att flytta till?
Jag skulle inte kunna tänka mig att flytta i dagsläget. Har alldels för många nära och kära här hemmavid som jag skulle sakna...

Tre talanger du önskar att du hade?
Sjunga
Spela instrument
Healing (så jag kunde "fixa" Agnetha och alla andra med krämpor)

Tre saker som alltid finns i ditt kylskåp?
Mjölk
Lätta
Flytande margarin

Tre hundraser du skulle vilja prova på/kan tänka dig att ha, som du inte har/har haft? (Endast för hundmänniskor eller wanna be’s.)
Malle
Labbe
Tollare

Tre “saker” du önskar att du var bättre på än vad du redan är?
Att vara mer strukturerad i mitt hunderi
Laga mat
Tala om för min familj och mina vänner hur mycket dom betyder för mig

Tre (icke hundrelaterade) “ämnen” du skulle offra delar av din fritid för att lära dig mer om?
Fotografering
Bugga
Trädgårdsskötsel

Tre saker du skulle köpa till dig själv om du hade 10.000:- “över”?
Kläder
En egen laptop (så jag slipper stjäla Peters hela tiden)
Ett nytt kylskåp (shit vilken fantasi jag har)

Jag i min tur utmanar följande personer: Sandra, Nadia, Annelie, Riitta och Satu

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas EGNA STRUMPOR ingår i kläderna du skall köpa, isf är jag nästan beredd att sponsra med 10k :P

Saga sa...

Han är kul din man *haha* by the way, jag "äger" 2 par själv, jättefina randiga, resten är killarnas!

Jag antar utmaningen men hur länkar man?!

Anonym sa...

"Tyttis utmaning!

borde det vara, om det är ren html-kod.. fast utan " "

Anonym sa...

Så kunde man inte göra, för nu la jag tydligen in en länk, trodde inte man kunde göra det i kommentarerna..

crappers..

Anonym sa...

Du e allt bra snäll som önskar dig att kunna "heala" mig. Gulle!

Pussa på finbrorsan och lilltrollet från oss! Kram

LANTHUNDEN sa...

Härligt att se att du förstått vilken ras alla borde ha;) Då kanske du ska ta en valp efter Barca i framtiden!

HiHi

Anonym sa...

Det är kul att du drömde och va lastbilschaffis men att du aldrig nu för tiden skulle vilja pröva på det :D HAHAHHAHA

Anonym sa...

Kul grej det här med bloggfrågorna för den som läser, men jag är sååååå tacksam att jag saknar blogg så jag slipper utsättas för detta. Kom ihåg att aldrig föra vidare ett "kedjebrev2 till mig.