måndag 12 januari 2009

Då var tanden hel...

Då var jag (läs min kära sambo) 1600 kr fattigare.
Ringde Jourtandvården i morse och hamnade hos Göran Carlsson på Tandvårdcity. Dom flesta vet ju vid det här laget att jag verkligen inte gillar tandläkarn. Men Göran var en mycket trevlig och sympatisk (och skojfrisk icke att förglömma) man för att vara tandläkare.

Annelie, det är här du kan sluta läsa!

Han "skulle bara känna" på min tand och vips så hade jag biten som var lös på tungan. Sen var det dags för bedövning vilket är en piss i nilen mot den där hemska borren som egentligen inte gör så ont men för ett fasligt liv. Jaja, jag ska inte tråka ut er med detaljer men summan av kardemumman blev i alla fall att han lyckades laga upp tanden så jag slapp o dra ut den och sätta in en krona (ser pengarna flyga sin kos).

Annelie, nu kan du läsa igen!

Jag kände mig väldigt stolt när vi var klara och bara väntade på att få välja nåt ur klistermärkes lådan men det får jag sällan nu för tiden... däremot är dom pigga på att dyka ner i min plånbok.
Nu har jag varit så redig i alla fall och bokat en tid hos min "nya" tandläkare som jag hade när jag var liten, fast det är senare i vår. Jag ska se till o "mota Olle i grind" fr o m nu.

4 kommentarer:

Saga sa...

Härligt med en frisk mun! Jag har oxå tandläkarrädsla vilket min make inte gillar eftersom det (som i ditt fall) gräver stora hål i HANS plånbok! Men nu ska du ju gå ett par ggr/ år så det lär inte hända dig igen ;)

Anonym sa...

Jag avskyr också tandläkaren! Det är läbbigt, det gör ont - och det är dyrt! Och jag ska dit imorgon ... :(

Hoppas att tanden håller nu då, och inte fortsätter krångla.
Ha det - kram.

Anonym sa...

Tack Tytti för varningen *pustar ut* Jag läste INTE mellan rött och grönt och ska inte göra det heller :) MEN...du ska få ett klistermärke av mig - det tycker jag du är värd *full av beundran över ditt mod, hua, ryser mer*

Som svar på ett annat inlägg: Min mormor sa alltid att man skulle hålla sig varm om fötter och huvud - så det så!! :)

Kram

Anonym sa...

Fy tusan för tandläkare :( De är ett släkte jag inte gillar. Ska trots det in på en vanlig kontroll på fredag *ryser redan* Men det kanske kan göra så att man spar en och annan krona ;)
/Kramis