måndag 19 januari 2009

Varför blogga??

Ibland funderar jag på varför jag bloggar? Varför "alla" bloggar.
Vad är det som driver oss till det? Vad är det som får mig att tro att jag lever ett så intressant liv att andra vill läsa om det jag skriver om?

För min egen del har jag inte nåt bra svar på varför jag bloggar egentligen. Men en liten förklaring är väl att jag alltid har gillat att skriva och berätta. Jag tycker om att hitta på saker och berätta saker. Inte för att jag hittar på så mycket saker i bloggen.. det mesta är ju faktiskt helt sant. Ibland önskar jag dock att jag skrev på ett mer fängslande sätt. Men vardagen är inte alltid så upphetsande och fängslande.

Jag gillar inte bara att skriva... jag gillar även att läsa bloggar. Det är kul att höra om andras vardagsbekymmer, glädje, sorg etc etc. Tidigare var det mest hundiga bloggar jag läste men nu är det en salig blandning av hund, barn, gamla dokuskändisar, fotbollsfruar etc. Jag menar.... jag har ju så mycket tid att göra sånt nu *skrattar*

Så go vänner... vad är vitsen med bloggeriet?? Har ni några idéer??

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför? Ingen aning :) Har själv funderat på det massor av gånger utan att hitta något bra svar. Själv har jag ju nästan lagt ner bloggandet nu - jag läser inte heller alla bloggar jag läste förr. Hinner liksom inte.

Men varför man läser andras har jag större förståelse för. Och du skriver visst fängslande *stampar med foten* Din blogg läser jag flera gånger om dagen så få inte för dig att sluta nu för allt i världen.

Kramar

Anonym sa...

Har man väl börjat blir man beroende, haha. Jag har "alltid" skrivit dagbok, började när jag var sju men slutade av någon okänd anledning för ungefär två år sedan. Ungefär samtidigt som jag började blogga istället. Och det är nog som du skriver, vissa bara har ett behov av att berätta... :) Sen är det ju ett himla praktiskt sätt att hålla koll på vänner man inte träffar så ofta! ;)

Saga sa...

Halloj! Visst är jag clever ;) hoppas att ni har haft en riktigt go dag! Fika nästa vecka?! Kram