fredag 2 januari 2009

Första inlägget

Startar en ny blogg då det är ett nytt år och jag känner för att förnya någonting. Om den här bloggen är bättre återstår att se. Här är väl tanken att jag ska försöka dela med mig av min vardag, mina tankar och upplevelser. Kanske blir det inte lika mycket hund just för tillfället som det har blivit tidigare men när vi kommer igång med träningen då jäklar. Mest kommer nog bloggen att handla om mig i min mammaroll...



Att bli mamma igen efter sexton år är ljuvligt. Nog för att det har gått bra med Robin tycker jag men jag är mycket lugnare och mer harmonisk som mamma nu än vad jag var som 19-åring. Kanske beror det på Leo som är en ganska så lugn och harmonisk unge jämfört med Robin som hade kolik och skrek dom tre första månaderna av sitt liv.



Jag har alltid vetat att jag vill ha fler än ett barn och det har jag nu. Det ÄR meningen med livet. Att ha 16 år mellan ungarna ser jag inte som något problem. Jag har hunnit hitta mig själv, varit ute och flängt, rest har jag inte gjort så mycket då det inte intresserar mig speciellt mycket, jag har hunnit skaffa mig en hobby som jag älskar etc etc. Nu kan jag ägna mig åt att vara mamma igen... på heltid. Nu har jag inte massa krav och ambitioner som stör mitt mammande. Jag har hittat min plats under solen. Jag har hittat mannen jag vill dela resten av mitt liv med. Jag har blivit hel.



Det här är vårat Leo-troll

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm....hittar inte någonstans att skriva min adress - men annars gillar jag bloggen - Du kan ju alltid gissa vilken Annelie det är....det skiljer ju en bokstav på oss så du reder nog ut det:)
Kram Annelie
PS: Aha...det gick att skriva i adressen :)

Saga sa...

Hey bebi! Vilken cooling :D tänk att jag INTE har träffat er sen bebben kom *trånar* vi är fortfarande sjuka och har så varit nu i 2 månader, Jobbigt värre! Nog för att tonåringar sover som stockar men nu sover dom ännu mera och till råga på allt gör snoriga. Kram på er!