onsdag 7 januari 2009

Invägd unge...

Då var även ungen mätt. Han mäter 66 cm och väger 6345 g. Från att ha haft en skenande viktkurva som har pekat uppåt har den nu stannat av så vi fick rådet att ge honom lite ersättning som komplement till ammningen. Så ersättning kommer han att få till sista målet på kvällen. Han har ju trilskats med maten ett par dagar nu så kanske är det så att han får jobba hårt för att få i sig något. Hoppas ju på att kunna fortsätta amma i 3 månader till.

Sprutan han fick, som jag fasat över, var ingenting. Han rörde inte en mig, mammas duktiga pojke.

Även om det är härligt när solen lyser så får det mig att se allt som måste göras här hemma. Ska passa på och röja undan lite nu när LilleTroll sover för att sen kunna dammsuga när han har vaknat.

Sen ska jag införskaffa dagens middag som blir Ris, Lax och grönsaker!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mums middag! :)

Anonym sa...

går han som smal,medium eller large då?

Saga sa...

Han e ju så gullig & mullig *haha* vitsigt va?! Iaf så tror jag mig att vi har tillfrisknat nu. Will e på dagis och dom stora på jobb & skola så SNART kan vi ses *äntligen* och du, tack för und infon ;)

Anonym sa...

Stora lilla Leo :o) Nu måste jag snart få träffa honom igen - det var länge sedan och allt går ju så fort med såna där små troll.
Kram ananyma A

Anonym sa...

Jag blir GALEN på det här! Får trycka MASSOR med gånger och skriva i lösenord två gånger för att lämna meddelande. Är det bara jag som har problem??
//A