tisdag 6 januari 2009

Ur fas

Mitt jag är ur fas. Anledningen till detta är att min underbara sambo har hamnat i en annan fas. En fas där han hinner bädda innan jag hinner tänka tanken, han diskar upp byttor och kastruller och plockar iordning i köket, lagar maten, fixar och donar. Jag får "skäll" för att jag är slarvig och lämnar mina pryttlar lite här och där. Jag måste skynda mig för att hinna göra några sysslor innan han gör allt. Jag känner mig en smula onyttig och lat emellanåt ;).

Vad händer?! Det är ju jag som brukar fixa och dona. Nu menar jag inte att han inte gjorde något tidigare men jag brukade liksom hinna snäppet före. Det känns en smula underligt men samtidigt alldeles alldeles underbart.

Jag och P har ju blivit så rediga och börjat tänka på vad vi stoppar i kakhålet. Så denna nya livsstil kanske påverkar mer än kosten.

Jag älskar dig P, du gör mig lycklig!

Inga kommentarer: