torsdag 22 januari 2009

Grabbarna brottas...

Jag har haft minimalt med dator tid dom senaste dagarna, vilket nu inte är hela världen men lite abstinens har jag allt. Jag vill gärna hinna surfa runt på mina favoritsidor och när jag kikade in som hastigast på t ex Agnethas sida insåg jag att jag hade mycket att läsa ikapp mig i :P.


Igår hade vi besök av Hanna, Filip, Caroline och Leo här hemma. Brudarna med bebbar dök upp för en gemensam lunch. Grabbarna "kastade" vi ner på golvet där dom fick ligga och brottas. Eller nja, Filip berättade för "smågrabbarna" att han minsann var 1 resp 2 månader äldre än Leosarna, han skulle bara ha alla leksakerna själv *skrattar*. Det ska börjas i tid.

Det är hur mysigt som helst att få besök av mammor med ungar för man vill ju liksom inte tvinga sina omammiga vänner att lyssna på *ååååhhhh vet ni vad Leo sa idag* och *åååhhhh idag bajsade han sju gånger* eller *nu kan han suga på sina tår* etc etc. Det är sånt vi mammor tycker är kul att höra och berätta om men som jag vet av egen erfarenhet att det inte är lika kul att lyssna på när man inte är inne i babysvängen.

Så nu ska jag bara därför plåga er kära läsare om lite babysnack. Leo har lärt sig ett nytt ljud, det är liksom ett gurgel som låter väldigt sött i våra mamma och pappaöron. Vi ler fånigt och säger just ÅHHHHHH. Inatt så vaknade Leo i vanlig ordning och ville ha upp oss. Det funkar aldrig men han ska ha creds för att försöka. När jag kom tillbaka från toa berättade Peter att han körde gurgeltricket..... Det är ett riktigt fult trick tycker jag för givetvis måste man tända lampan och säga ÅÅÅÅHHHHH några gånger innan man har hjärta att försöka få det lilla trollet att sova igen.

Här är lite bilder på grabbarna...
Leo B och Filip


Och mammorna...

Allvarliga diskussioner...
Mormor lär Leo att man kan läsa böcker upp och ner också :P...

Inga kommentarer: