lördag 17 januari 2009

*Phew*

Just nu har jag 1000 saker som snurrar i huvudet. Har jag gjort allt, har jag fixat det ena med det tredje, imorrn får jag inte glömma att... bla bla bla. Stopp, jag vill kliva av! Jag hatar verkligen när jag inte har hundra koll på saker och ting.

Idag har dagen endast ägnats åt dopstuff. Jag, Peter och Lille-troll var och handlade imorse, hem för att äta, mata och fixa. Senare kom syrran och Tobbe. Jag och syrran åkte och handlade (igen), Tobbe stannade och hjälpte Peter med att passa Lille-troll, kolla handboll och fixa med maten tills imorrn.

Trots att det har varit en hektisk dag har jag skrattat som jag inte skrattat på länge. Jag och syrran var hemma hos mor för att baka tårta tills imorrn och som våra män så ofta suckar åt så for vi fram som virvelvindar, kacklandes och tjoandes. Mor stod i mitten och blev snurrig i huvudet och frågade om vi inte kunde göra en sak i taget. Vaddå en sak i taget... vi KAN dricka te, äta macka, vispa grädde och prata SAMTIDIGT. Mor suckar, skakar på huvudet och undrar vad hon gjort för att förtjäna detta. Vi fick några hysteriska skratt-attacker och DET om något är mumma för själen.

Nu sitter jag och försöker varva ner efter att ha blivit färdig med det sista inför imorgon. Jag TROR att det mesta är under kontroll... har skrivit långa kom ihåg och glöm inte listor... om jag bara kom ihåg att titta på dom.

NU ska jag gå o lägga huvudet och min nackspärr på kudden och hoppas på några timmars sömn innan Lille-troll vaknar och vill hänga sig fast vid min tutte.

2 kommentarer:

Saga sa...

Jag vill önska er en riktigt minnesvärd & fin dag! KRAM!

Anonym sa...

Hoppas er dag idag blir så fin och bra som den bara kan bli.
Kram