tisdag 13 januari 2009

Ögon och toarengöring

Idag är det synd om min kära sambo. Han har råkat ut för regnbågshinneinflammation eller irit som det också kallas. Han är just nu uppe på lasarettet för en check up. Förmodligen får han droppar han ska använda vilket gör att hans pupill utvidgas och det i sin tur innebär att han ser ut som en knarkare. Vi får väl se vad Prästen säger när han kommer på besök för dopsamtal idag ;). Peter är mest irriterad över att bilderna från dopet kommer att bli kass eftersom han kommer att se ut som han gör, jag är mest orolig för att han har ont. Men men, han ska nog bli bra i ögat snart.

En bild på Pappakänguru och Känguru-unge:


Idag har vi varit på Öppna förskolans sångstund. Det var mysigt för nu var det länge sen vi var där. Nu orkade Leo-troll vara med på hela sångstunden och tröttnade inte halvvägs som han brukar. Vi var där med Hanna och Filip, Caroline och Leo som vanligt. Det var extra kul att träffa dom igen nu när det gått nästan 3 veckor sen vi sågs. Det hinner hända mycket med dom små på tre veckor *känner mig vuxen över det uttalandet*.

Jag har även gjort en smått genial upptäckt idag (i mina mått mätt). Våtservetter kan användas till så mycket mer än att torka barnrövar med. Jag skulle städa toan och kom på att våtservett borde ju vara det ultimata att städa toan med. Jag tycker det är lite äckligt att använda trasor till toan, vill ju helst slänga dom efter att jag använt dom i toan men så rik är jag inte. Men nu är mitt problem löst.... våtservetter funkar "skitbra"!!! Tänk en sån enkel människa jag är som blir lycklig över så små saker ;).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Annars kan man alltid TVÄTTA trasor man använt. Och vet du - dom blir alldeles RENA då! :D

Stackars kängurupappa - hoppas han kryar på sig snabbt.

Ha det - kram.

Anonym sa...

Nämen så praktiskt! Ingen dålig idé du kom med där! ;) Hoppas Peters ögon blir bra snart och att det går bra på dopet. Men så snäll som lill-trollet var när vi hälsade på så går det säkert toppen! :)

Anonym sa...

å orakad knarkare ... eller hade inte Peter varit iväg med jobbet på brakfest å biverkningarna kommer sent?
å ingen datorstirrande nu då så går det över
/I